آوین جونآوین جون، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره

خاطرات آوین جون

از دادن عسل به كودكان زير دو سال خودداري شود .

1391/8/25 20:29
نویسنده : مامان
135 بازدید
اشتراک گذاری

يك متخصص تغذيه و رژيم درماني با تاكيد بر خودداري از مصرف عسل در كودكان، گفت: عسل و مواد غذايي كنسرو شده به دليل قرار گرفتن در محيط در بسته توليد سم مي‌كنند...

يك متخصص تغذيه و رژيم درماني با تاكيد بر خودداري از مصرف عسل در كودكان، گفت: عسل و مواد غذايي كنسرو شده به دليل قرار گرفتن در محيط در بسته توليد سم مي‌كنند.

دكتر مسعود كيمياگر استاد دانشگاه شهيد بهشتي در گفت وگو با ايسنا افزود: باكتري «كلستروديل بولتوليسم» يك باكتري غيرهوازي است كه در محيط‌هاي سر بسته رشد مي‌كند و اين باكتري در عسل به وفور يافت مي‌شود. بنابراين هنگامي كه كودكان زير دو سال عسل مصرف كنند سريعا اين سم در بدن آنها اثر كرده و باعث بدحالي آنان مي‌شود.

وي گفت: مقدار سمي كه در عسل توليد مي‌شود بسيار اندك است و در بزرگسالان به دليل قوي بودن سيستم دفاعي بدن، اثر نامطلوبي ندارد.

وي با اشاره به اينكه اين سم كشنده است، ادامه داد: اين سم گاهي در كنسروهاي غذايي نيز به وفور يافت مي‌شود. بنابراين از مصرف مواد غذايي كنسرو شده نيز براي كودكان بايد پرهيز كرد.

عسل های موجود در بازار می تواند حاوی سم بوتولیسم باشند و باعث مسمومیت شدید نوزادان شوند.
علاوه بر این در عسل گرده درختان و سبزه ها وجود دارد که می تواند باعث بروز آلرژی در کودک شود.
با ورود کودکان در سال چهارم زندگی، باکتری های داخل روده آنها مقاوم شده و می توانند با سم بوتولیسم موجود در عسل مقابله کنند که خوردن عسل بلامانع می شود.
این محصول طبیعی حاوی ویتامین های متعدد و پروپلیس یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است که از چهار سالگی به بعد باید عسل جزء برنامه غذایی کودکان قرار بگیرد.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)